DELTACO e-Charge latauskaapeli, Suko - Tyyppi 2, 1-vaihesähkö, 3,6 kW, 6 m, musta
Deltaco e-Charge EV-1225 latauskaapeli, joka soveltuu Tyyppi 2 -liitäntää käyttäville sähköautoille. Tuote tukee Mode 2 -tekniikkaa, ja sen avulla voi kytkeä ajoneuvon tavalliseen maadoitettuun pistorasiaan. Latausvirta 3,6 kW asti. Säädettävä latausvirta 10A:n tai 16A:n välillä. Hopeoidut liitokset takaavat hyvän kontaktin ja pitkän käyttöiän. Pituus 6M. Tyyppi2-liitin on varustettu pölysuojalla suojaamaan pölyltä, lialta ja kosteudelta säilytyksen aikana. Kaapelin ohjausrasiassa on sisäänrakennettu maasulkusuojaus tyyppi A.
Kaapeli on valmistettu TPE-materiaalista, minkä ansiosta se kestää öljyä, kulumista ja UV-säteilyä. Kontaktipinnat on hopeoitu, mikä parantaa käyttöikää ja sähkönjohtavuutta.
Tyyppi 2 pistorasiat ovat nykyään EU-standardia, esimerkiksi valmistajien autot. AUDI, BMW, Hyundai, KIA, Mercedes, Porsche, Seat, Skoda, Tesla, Volkswagen, Volvo käyttävät kaikki tyyppi 2 pistorasioita.
Kun kaapeli kytketään paikalleen, auto suorittaa testirutiinin. Tarkoituksena on varmistaa, että kaapeli on kunnolla paikallaan ja että ajoneuvo on valmis ottamaan virtaa vastaan. Kun lataus on valmis, avaa lukitus ja irrota kaapeli kulkuneuvon puoleisesta päästä. Jos tuotteen käytön aikana ilmenee maadoitusvika, vikavirtasuojakytkin keskeyttää sähkönsyötön.
Huom.! Jatkojohtoon kytkeminen on kielletty. Kaapelia ei saa korjata, eikä siihen saa tehdä jatkoksia. Seurauksena saattaa olla tehon heikkeneminen tai käyttöturvallisuuden vaarantuminen.
• Sertifiointi: TÜV 2 PfG 1908
• Kaapelin tyyppi: EV07EE-H, 3G2,5mm²+1x05mm² + EV07EE-H, 3G2,5mm²
• Suojaluokitus: IP66
• Paino: 2,15 kg
• Käyttölämpötila: -25 °C - +55 °C
Suomen, Ruotsin ja Tanskan sähköturvallisuusviranomaiset suosittavat, että sähköautoja ei ladata säännöllisesti asuntojen ja lämmityspaikkojen pistorasioista. Huomioi maakohtaiset määräykset ja seuraavat asiat:
• Jos rakennuksessa on vanhoja tai viallisia sähköasennuksia, nämä saattavat ylikuumeta käytettäessä suurta virtamäärää pitkiä aikoja kerrallaan. Seurauksena saattaa tällöin olla tulipalon vaara. Tarkastuta tämän takia kaikki johdot ja pistorasiat valtuutetulla sähköurakoitsijalla.
• Asuntojen ja lämmityspaikkojen Schuko-pistorasioita ei ole suunniteltu sähköautojen lataamiseen. Niiden kapasiteetti ei ole riittävä käyttökohteisiin, joissa siirretään toistuvasti korkeita virtamääriä. Rajoita latausvirta 10 ampeeriin ja aseta muuntajaosa roikkumaan kiinnityskoukusta.
• Laturia ei saa kytkeä jatkojohtoon, koska se sattaa häiritä sulakkeen toimintaa. Älä kytke tuotteen ja pistorasian välille ylimääräisiä laitteita. Jos laturia ja virtajohtoa pitää maassa, ne saattavat vahingoittua helposti. Aseta kumpikin korkeammalle tasolle ja varmista, etteivät ne pääse putoamaan.
Deltaco e-Charge EV-1225 latauskaapeli, joka soveltuu Tyyppi 2 -liitäntää käyttäville sähköautoille. Tuote tukee Mode 2 -tekniikkaa, ja sen avulla voi kytkeä ajoneuvon tavalliseen maadoitettuun pistorasiaan. Latausvirta 3,6 kW asti. Säädettävä latausvirta 10A:n tai 16A:n välillä. Hopeoidut liitokset takaavat hyvän kontaktin ja pitkän käyttöiän. Pituus 6M. Tyyppi2-liitin on varustettu pölysuojalla suojaamaan pölyltä, lialta ja kosteudelta säilytyksen aikana. Kaapelin ohjausrasiassa on sisäänrakennettu maasulkusuojaus tyyppi A.
Kaapeli on valmistettu TPE-materiaalista, minkä ansiosta se kestää öljyä, kulumista ja UV-säteilyä. Kontaktipinnat on hopeoitu, mikä parantaa käyttöikää ja sähkönjohtavuutta.
Tyyppi 2 pistorasiat ovat nykyään EU-standardia, esimerkiksi valmistajien autot. AUDI, BMW, Hyundai, KIA, Mercedes, Porsche, Seat, Skoda, Tesla, Volkswagen, Volvo käyttävät kaikki tyyppi 2 pistorasioita.
Kun kaapeli kytketään paikalleen, auto suorittaa testirutiinin. Tarkoituksena on varmistaa, että kaapeli on kunnolla paikallaan ja että ajoneuvo on valmis ottamaan virtaa vastaan. Kun lataus on valmis, avaa lukitus ja irrota kaapeli kulkuneuvon puoleisesta päästä. Jos tuotteen käytön aikana ilmenee maadoitusvika, vikavirtasuojakytkin keskeyttää sähkönsyötön.
Huom.! Jatkojohtoon kytkeminen on kielletty. Kaapelia ei saa korjata, eikä siihen saa tehdä jatkoksia. Seurauksena saattaa olla tehon heikkeneminen tai käyttöturvallisuuden vaarantuminen.
• Sertifiointi: TÜV 2 PfG 1908
• Kaapelin tyyppi: EV07EE-H, 3G2,5mm²+1x05mm² + EV07EE-H, 3G2,5mm²
• Suojaluokitus: IP66
• Paino: 2,15 kg
• Käyttölämpötila: -25 °C - +55 °C
Suomen, Ruotsin ja Tanskan sähköturvallisuusviranomaiset suosittavat, että sähköautoja ei ladata säännöllisesti asuntojen ja lämmityspaikkojen pistorasioista. Huomioi maakohtaiset määräykset ja seuraavat asiat:
• Jos rakennuksessa on vanhoja tai viallisia sähköasennuksia, nämä saattavat ylikuumeta käytettäessä suurta virtamäärää pitkiä aikoja kerrallaan. Seurauksena saattaa tällöin olla tulipalon vaara. Tarkastuta tämän takia kaikki johdot ja pistorasiat valtuutetulla sähköurakoitsijalla.
• Asuntojen ja lämmityspaikkojen Schuko-pistorasioita ei ole suunniteltu sähköautojen lataamiseen. Niiden kapasiteetti ei ole riittävä käyttökohteisiin, joissa siirretään toistuvasti korkeita virtamääriä. Rajoita latausvirta 10 ampeeriin ja aseta muuntajaosa roikkumaan kiinnityskoukusta.
• Laturia ei saa kytkeä jatkojohtoon, koska se sattaa häiritä sulakkeen toimintaa. Älä kytke tuotteen ja pistorasian välille ylimääräisiä laitteita. Jos laturia ja virtajohtoa pitää maassa, ne saattavat vahingoittua helposti. Aseta kumpikin korkeammalle tasolle ja varmista, etteivät ne pääse putoamaan.
Article number: 80356